dagens bästa: samtal, skratt och soliga promenader.

idag har jag hängt med min vän anna. vi sågs utanför ett soligt fotografiska och gick in och tittade på utställning, pratade, tittade, pratade, pratade, pratade, tittade igen, och blev tagna av årets bild-utställningen som var fantastisk och gripande, tittade på fler utställningar och förfasades och skrattade, blev hungriga, gick upp till restaurangen, dissade den samma, gick ut i solen igen, promenerade hela vägen till mariatorget, åt lunch, pratade ännu mer, satte i halsen, messade, skrattade, fick solen i ögonen, satt i skön tystnad, bestämde oss för att promenera vidare, gick till hornstull, fikade på sthlm raw (länge och väl, bästa fiket i stan – gå dit!).

där fick jag höra dagens finaste story från en annan anna. hon berättade hur hon träffat sin man då han skickade ett sms till fel nummer, till henne. så småningom slutade det hela med att de gifte sig och flyttade ihop. en härlig berättelse och verkligheten är verkligen fantastisk. det går liksom inte att fantisera ihop. vem hade trott att sånt kunde hända?

på vägen hemåt fick anna äran att fota mig för en promenadselfie. ja, det är väl i egentlig mening ingen selfie men fota fick hon likväl och jag kunde inte låta bli att fåna mig med monthy pythons silly walks och höll därmed också på att skratta ihjäl mig. jag tycker om bilderna på glada jag som anna tog, och jag tycker om när jag fotas av människor som jag är trygg med.

idag var en glad dag.

tack för det anna och världen. aj lav joo.

laughing my ass off hornstull stockholm

Kommentera

