dag 6 – i am on fire, och lite lite hungrig också

Imagesådär, dags att lägga dag 6 till handlingarna. några konstateranden från idag:

– jag är mkt piggare. hurra!
– det börjar ta slut på grönsaker = dags att handla på mig lite mer. nu när jag ska juica mkt så kommer det ju att gå åt en del.
– surt att jag inte har kompostering i mitt hus eftersom det blir så mkt gojs kvar.
– jag har varit lite hungrig idag. magen har kurrat ilsket vid två tillfällen. lösningen = te. men jag insåg också att jag slarvat med att äta regelbundet. bättring på det tills imorgon!
– varit hos en kär kär vän (hej du!! :)) och pratat och pratat och blivit påfylld med härlig energi. vad gott det gör för en att vara i en tillåtande miljö.
– jag riktigt njöt av min varma mandelmjölk ikväll. smaksatt med kardemumma, kanel och vanilj. mumma!
– jag anmälde mig till en yogaworkshop med sharath pattabhi jois som är ”världens mest avancerade och erfarna ashtangayoga-utövare och lärare. han är den ende i världen som har slutfört hela den sjätte serien”. jag kan halva första serien och kommer inte att kunna så mkt mer till augusti tror jag… eller jo kanske lite. men det här är superläskigt och spännande! och jag är redan nervös. workshopen är i augusti. hehe. (här kan ni se lite av vad den här killen kan).

nu dags att sussa. klockan är ”well past bedtime” för mig. hörs imorgon!!

ps: just det! jag utlovade ju ett recept också så här kommer det! den här juicen var supergod, lite sötare än de jag druckit hittills. förmodligen tack vare tomaterna.

beets & roots
1 tomat
½ lime
1 handfullspenat
2 morötter
1 liten rödbeta

skär tomaten i bitar, så att den passar i juiceröret. skala limen men lämna kärnorna kvar. skala och skär av tändarna på morötterna. skala rödbetan och dela den så den går ner i juiceröret. juica allt i den ordning de står i: mjukast först, hårdast sist. (receptet följde med instruktionsboken till min juicer)

Kommentera

