dag 5 – halva loppet gjort

hoppsan: det här var gårdagens post som jag visst missade att publicera. här kommer den nu dårå, en dag försent! 🙂

redan dag 5 och igår, dag 4, blev det inte så mkt bloggat eller instagrammat. jag glömde av mig helt enkelt. istället ägnade jag tiden åt att träffa en fin vän och prata ikapp ett par månader och läsa böcker och titta på skidåkning. en skön dag igår. och en skön dag idag. det känns som om min energi är på väg uppåt igen, efter att ha dippat lite, främst under dag 2 och 3. riktigt skönt!

idag har jag ätit min sista chiapudding och min sista kvällssoppa för den här gången (jag kommer helt säkert att göra om detoxen i framtiden!). från och med imorgon ska jag ersätta chiapuddingen/avokadoghurten med juice, liksom middagen. det blir spännande! jag funderar mycket på om jag kommer att känna mig hungrig. hittills har jag inte varit särskilt hungrig alls, faktiskt.

image(7)den goda lunchsalladen ska jag äta i några dagar till och lite känns det som att det blir bra att få äta lite fast föda,  att tugga maten. idag gjorde jag en sallad som jag döpte till salig blandning som innehöll tomater, romansallat, selleri, purjolök, morot, paprika och spenat. alla grönsaker fick sig sedan en liten dusch av olivolja och färskpressad citron, det hela toppades med smörgåskrasse. supergott! se bilden. 🙂

om jag ska sammanfatta de fem dagarna hittills så har det varit så här:

– dag 1: smooth sailing, förälskade mig i min kallpress, kände mig pigg och hade inget egentligt sötsug

– dag 2: i stort sett en bra dag, men började känna mig en smula påverkad i energin och sugen på saker. kött bland annat (konstigt nog eftersom jag inte ens äter så mkt kött!)

– dag 3: det här var nog jobbigaste dagen hittills. jag kände mig trött och orkeslös. jag frös en hel del och testade att ha mössan på mig inomhus (och väntade bara på att en ilsken fröken skulle komma och be mig ta av den…). jag mediterade och promenerade som vanligt men förutom det vilade jag mkt.

– dag 4: som detoxdag var det här en bra dag och jag var nöjd över att jag klarade av att tacka nej till de goda rawfoodbollar på blåbär och cashewnötter och rawfoodchokladen som min kompis bjöd oss på. jag höll mig till hennes goda detoxte. dessvärre började mitt ryggonda spöka lite den här dagen så jag sov inte så gott.

– dag 5: lite mosig när jag vaknade på morgonen men efter en god frukost och meditation så började en riktigt skön dag. jag känner hur jag är piggare och mer alert. en riktigt skön känsla! sista dagen på första etappen. två etapper kvar!

nu är det läggdags för mig, klockan är ju över 21. imorgon bitti är det jag som tar en grön juice till frukost. vi hörs då!

Kommentera

