dag 3 – det nya modet: mössa inomhus

detox burt's bees pukkadag 3 nu. i morse när jag vaknade hade jag inte sovit så bra. jag vet inte varför jag sover så lätt just nu och vaknar av minsta ljud. jag brukar inte ha svårt att sova så jag hoppas att det bara är en kort fas. karin tipsade mig att lägga mig vid 21 för att på så vis ha tid att komma till ro och jag ska väl erkänna att jag inte helt följt det rådet. men ikväll så, direkt efter på spåret, ska jag prova det.

annars har dagen gått i frysandets tecken. jag är vanligtvis väldigt frusen och idag har jag varit extrafrusen vilket gjorde att jag bestämde mig för att ta på mig min mössa. jag tänkte att det skulle vara effektivt. jag minns vad rastvakterna i skolan sa: 80% av värmen försvinner via huvudet! 🙂

jag har också tagit en låååååång dusch och efter duschen smorde jag in mig men min älskade kroppsolja från burt’s bees. den doftar underbart av citron och trots att det är en olja så är den lätt att applicera och den tas upp snabbt av huden. kanske ett tecken på att jag är torr…?

och så fick jag en fin present på posten, karins bok ”frisk och strålande hy – på naturlig väg”. tusen tack, karin!! jag har bara hunnit bläddra i den än så länge men tänkte läsa lite mer när jag krupit ner för natten. jag är som sagt en torris och hoppas att det finns bra tips i boken som jag kan prova.

en sak som hängt med sen igår är sötsugen, och köttsuget. jag som inte ens ätit särskilt mkt kött innan jag började den här detoxen! så märkligt att det kommer nu. jag tänker att det är mitt sinne som försöker lura mig. min sambo stekte lite bacon till sin middag idag och jag höll på att dö för det luktade så gott. men men, jag tog mitt pepparmint & lakrits-te från pukkha och hoppas att det hjälper. jag ska minsann inte vara så lättlurad!

nu är det strax på spåret och helg. hoppas ni får en fin helg allesammans!

ps: kolla här om ni är sugna på att prova detoxen själva!

Kommentera

