dag 2 – when the going gets tough

idag har varit tufft. men det hela började bra! jag steg upp tidigt och drack det ljumna citronvattnet medan jag satt i soffan och gjorde en snabb scan av sinne och kropp. allt bra förutom den där nackspärren jag vaknade upp med igår.

yoga of the daynästa steg efter scanningen i min morgonrutin är att yoga och / eller meditera. så sagt och gjort. jag började med solhälsningarna, fem av varje. efter den sista var jag rejält varm, skönt! därefter satte jag mig ner för att meditera i femton minuter. meditation är en utmaning för mig och jag får ständigt hämta hem mina tankar från de små utflykter de hamnar på.

efter meditationen åt jag min frukost. både igår och idag har jag ätit chiapudding på osötad mandelmjölk i vilket jag blandat ner vanliljpulver och kardemumma och sen toppas det hele med hackade hasselnötter. gott! men idag hade jag svårt att få i mig hela portionen. jag var liksom lite illamående. det går över, tänkte jag, och det gjorde det också. tills nästa gång jag åt. illamående igen. sen har det varit så hela dagen fram till middagen, som idag var tomatsoppa med ingefära, chili och vitlök. tack och lov kände jag inte av illamåendet efter middagen. hoppas att det jobbiga är över. förutom illamåendet har jag tidvis varit vansinnig sugen på olika saker. en stund var det lomo, ni vet sån spansk lufttorkad fläskfilé. i nästa var det choklad, sen ville jag väldigt gärna ha smågodis. kanske att sockerabstinensen kickat in?

image(4)

nu är klockan strax nio och jag ska ta och krypa ner. ja, ni hörde rätt, det är läggdags här. förhoppningsvis somnar jag före 22. någonstans hörde jag att de timmar vi sover före midnatt räknas dubbelt, dvs. att de ger en effektiv vila. vi får väl se… hörs imorgon, peeps!

ps: här har karin skrivit lite om den coachning hon gav mig innan detoxen startade.

Lämna en kommentar