dag 1 – kär i min juicepress

smaskig grön juicedag 1 är då snart slut. det har gått bra och jag har lagat mat och kärat ner mig i min juicemaskin. det sista var väldigt oväntat måste jag säga, men härligt (vilket kanske syns på bilden)!

så här är det tänkt att jag ska äta under de här första dagarna:

  • äta en frukost
  • dricka ett mellanmål
  • äta en lunch bestående av råkost
  • dricka ett mellanmål
  • avsluta med en soppa till middag

image(3)och jag har följt det här till punkt och pricka och det har inte varit ett dugg svårt. snarare härligt! min mat har sällan varit så färgglad som idag, vilket ni kan se på bilderna. och de juicer som jag har gjort har varit så otroligt intensiva i färgerna och smakerna. som små smakbomber! jag tror att jag kan bli en juicegalning, faktiskt.

image(2)förutom att äta renare mat så pratar karin i boken också om vikten av att äta i stillhet och att tugga sin mat ordentligt. jag har försökt att följa det här idag men det här är galet svårt! hur ofta sitter ni och äter i tystnad utan nån tv, radio eller telefon? eller sällskap för den delen. jag har då, i princip, aldrig gjort det. men men, jag ska fortsätta och se om jag kan vänja mig vid att bara ha mina egna tankar som sällskap och vid att tugga min soppa som idag var morotssoppa.

sedan är det så mycket mer än mat som kan vara en del av en detox. i mitt fall tänker jag mig att jag ska försöka göra en liten digital detox också. så min plan är att under 8 dagar bara kolla mail, FB, instagram etc. två gånger om dagen. idag har jag inte alls hållit mig till det eftersom jag glömde av mig men från och med imorgon så… 2 dagar ska jag dessutom ha en total detox, bara telefonen får vara igång men jag ska inte surfa eller sitta framför datorn. jag tror minsann att jag får ta och gå till biblioteket och låna på mig lite böcker!

men nu är det dags för mig att krypa ner och sova för imorgon blir det en tidig uppstigning och morgonyoga innan det är dags för ljummet citronvatten. hörs igen imorgon!

Kommentera

