Ut med det gamla, in med det nya!

Då har 2015 börjat och med det mitt nya liv. Och vad vore väl bättre än att börja det här nya året och nya livet med en utrensning, en detox? Ut med gammalt skräp och gifter och in med ny frisk energi.

imageEtt av mina mål under den kommande tiden är att utmana mina rädslor och strax innan jul gjorde jag just det. Så här gick det till: en av de bloggar jag följer, Yogavita, efterlyste en kvinna som ville prova en detox och under tiden också bli coachad av bloggaren& författaren Karin Björkegren Jones. Detoxen baserar sig på den bok som hon just kommit ut med, 21 dagar till ett lättare och friskare liv. Den som anmälde sig skulle också få en kallpress och en låda med frukt & grönsaker. Allt detta skulle sedan resultera i en artikel i tidningen Amelia.

Jag tyckte att allt fram till det där med artikeln lät fantastiskt. Jag älskade tanken på att detox:a, att få en fin juicepress, att få personlig coachning, att rensa, att bli piggare, starkare, strålande. Men sen det där sista, att det skulle bli en artikel av det hela, det ville jag ju inte alls. Motståndet mot det var stort och tanken på att vara med i en tidning fick mig att vilja vända om och springa åt andra hållet. Och just det, det där starka starka motståndet, bestämde jag mig för att utmana så jag skickade ett mail till journalisten och anmälde mig. Några nervösa dagar senare fick jag veta att jag skulle få delta. När den nyheten kom fick jag två, ganska motstridiga känslor: hurra och hjälp! Tanken på att synas i en tidning får det att vända sig i min mage, men hur var det nu med det här med rädslor? Jo, jag skulle ju utmana dem. Och så blev det.

Ikväll har jag suttit och läst i boken och funderat över hur detox dagarna kommer att bli. Jag tänker att jag kommer att känna mig frisk och fräsch och sprudlande direkt och även om både Karin och min lilla inre röst säger att det kan bli motigt också, så är det inget jag vill lyssna på just nu. Jag tänker hellre på alla fina fräscha grönsaker och juicer som jag kommer att få i mig, hur pigg jag kommer att vara och vilken energi jag kommer att få. Om det kommer motiga dagar så tar jag det då. Nu vill jag bara se fram emot det här första äventyret. Och det vore roligt om ni hänger med! Jag tänkte nämligen skriva om det här på bloggen, varenda dag. Och vem vet: kanske kan det inspirera just dig till att prova?

Kommentera

