planen som ger mig svindel.

Att fantisera är underbart. Undrar vad den här rikshan har varit med om?

Att fantisera är underbart. Undrar vad den här rikshan har varit med om?

jag har funderat och funderat på vad  jag ska göra med all min tid nu när jag snart inte jobbar längre. ju mer jag tänker desto mer snurrig känner jag mig. till slut tänkte jag att jag inte kan ha det så här så jag tog kontakt med en coach och har till dags dato haft tre samtal med henne. tre fantastiska samtal ska jag tillägga.

under det senaste samtalet så berättade jag att jag bubblar av idéer och att jag inte riktigt kan sortera bland dem. vad ska jag göra av dem? ska jag sätta igång och förverkliga alla dem? om inte, hur ska jag sortera?

vi kom till slut fram till att jag inte ska förverkliga någon av dem, än. utan jag ska samla på dem. som små skatter. och sedan ska jag fundera på dem, vända och vrida på dem, smaka på dem, bolla dem med mina vänner. helt enkelt inte ställa nåt som helst krav på att sätta igång och realisera dem.

när hon föreslog att jag skulle göra det här i ett helt år så fick jag svindel. vadå, ska jag bara gå och fantisera i ett helt år? och sen kom svaret till mig: ja, det är precis vad jag ska göra. jag ska ge mig det som present. så medan jag yogar, promenerar, fotar, bakar, läser, ja, vad jag nu gör för att roa mig ska jag också fantisera. och varenda liten idé jag får ska jag skriva ner i en fin liten bok. och sen ska jag läsa de där idéerna och mysa tillsammans med dem. sedan kommer tiden att utvisa vad som blir av dem.

och helt plötsligt längtar jag som en galning till att få fantisera tills jag är blå. vad kul det här ska bli!

2 reaktioner på ”planen som ger mig svindel.

    • Ja, det är ju inte en så liten undran. Jag har sparade pengar som jag kan leva av, ett tag i alla fall. Just det här med pengar och ekonomi har varit den rädsla som in i det längsta (och till viss del fortfarande) är stark. Tänkte skriva lite om det vid ett senare tillfälle.

Kommentera

