en flytt senare.

vi flyttade förra helgen.

ja, nu igen.

under det senaste 13 månaderna har jag flyttat 3 gånger. det är mycket och jag orkar inte flytta längre. men nu är vi på plats i den här nya fina lägenheten och jag är så glad att vi är här för jag har en sån bra känsla här. så där att ”här kan jag stanna ett tag”. jag kan vila, boa, sova gott. yoga och meditera. hitta lite lugn.

jag har noterat en intressant sak också: jag är inte sugen på att shoppa en massa nya inredningsdetaljer. inte så som jag alltid gjort förut. nån ny ljuslykta, en tavla kanske, definitivt en lampa osv. nä, nu sitter jag här och är nöjd med det jag har och känner ingen brådska att konsumera mig till hemtrevlighet. jag har ju de saker jag tycker om och gott så. det är en skön känsla att känna att jag kommit så långt, att jag förlorat intresset för att köpa saker lite så där planlöst. istället är jag mer intresserad av att försöka se vad jag kan göra av det jag har. det känns finfint i själen det här.

kanske att jag saknar en sak förresten: vår soffa. den fick vi nämligen inte upp till lägenheten eftersom trappan var för smal och hissen för liten. hej och hå! så nu kör vi japansk futonstyle i vardagsrummet med kuddar på golvet. jag tror faktiskt att jag till och med skulle kunna vänja mig vid det men dessvärre är min sambo inte alls inne på samma spår så vi ska se om vi kan montera isär soffan ännu mer och på så vis få in den i hissen. wish us luck! jag håller tummarna stenhårt för den planen så att vi slipper köpa en ny soffa pga en sån dum omständighet…

ha en fin helg, peeps!

Kommentera

