om varsamma händer.

Thailand 2014 032min yogalärare har så fantastiska, varma händer. hon leder mig mjukt och försiktigt, töjer med varsamhet min kropp in och ur olika asanas (positioner). jag är så tacksam att jag hittat henne!

idag var en helt ljuvlig morgon i yogashalan. jag går på mysore yoga vilket innebär att varje individ yogar i sin egen takt, med sitt eget andetag. yogaläraren går runt i shalan och korrigerar oss, en och en, när det behövs. det här är ett helt fantastiskt sätt att lära sig yoga. jag får ta ansvar för min egen yoga men får ledning när jag behöver det och kan också anpassa min yoga efter min dagsform.

i morse var vi bara två på klassen och det var så fantastiskt att få så mycket hjälp och stöd av min lärare. jag är så tacksam! hon har ett sånt respektfullt och humoristiskt sätt att ta sig an mig och kan komma förbi och ge små uppmuntrande kommentarer när hon ser att jag verkligen försöker följa instruktioner som jag fått av henne. jag kan ställa frågor om saker jag inte förstår och hon kan ge mig mod när jag tror att jag inte klarar något lite mer avancerat. hon dömer aldrig, utan finns bara där. för oss. för mig.

det är en sån ynnest att få yoga för en sån klok och varm person som så respektfullt leder mig. jag kunde inte ha hittat en bättre lärare och jag längtar alltid till nästa tillfälle. jag är så förförd att jag nästan kommit av mig med min hemmayoga. oops! 🙂

yogar du, och hur yogar du i så fall? hemma, på studio, i gymmet?

Kommentera

