hål i tiden.

vissa dagar är så svåra. jag kastas mellan ytterligheter, rent känslomässigt, och det sker flera gånger om dagen. emellan gångerna är det som att jag befinner mig i ett hål i tiden. en plats där jag bara existerar och på något vis kan samla kraft för att orka gå vidare med min dag.

idag är en sån dag. först frukost hemma hos min mamma. min fina mamma som dukat frukostbordet kvällen innan, laddat kaffebryggaren och förberett mitt te. vi satt och pratade en timme eller två hon och jag, grät lite, kramades. det var ett intensivt samtal och jag är så tacksam för att jag kan ha den här slags samtal med min mamma. när vi lugnat ner oss följde hon mig till stationen och jag tog tåget hem.

prakrutiväl hemma så laddade jag om för att gå på grundkurs i ayurveda på min yoga shala. kursen var omvälvande och när jag kom hem kände jag mig inspirerad men också kraftlös. resten av dagen har jag spenderat här hemma i mitt eget sällskap, i mitt hål i tiden.

på sistone har jag känt att de stunderna som jag får för att samla kraft inte räcker. min kraft och ork minskar snabbare än jag kan fylla på och jag måste göra nåt och den känslan bekräftades av kursen idag. jag närmar mig helt enkelt en punkt då jag måste göra något för att inte gå sönder. igen. jag har en plan som skulle ge mig tid och plats och ro men jag måste samla lite mod för att våga genomföra den. det jag hoppas är att resultatet av den kan vara att behoven av de här ”hålen i tiden” minskar och att jag kan göra mer saker i min vardag som gör att min energi fylls på, snarare än att den urholkas och att jag måste fylla på under kvällar och helger.

för att inte gå sönder mellan nuet och tidpunkten då jag kan ta klivet, sätta planen i verket, så kan jag använda ayurveda som en metod att balansera mig som ett komplement till min yoga practice. imorgon ska vi prata om just det på kursen, hur en kan balansera sina doshor. jag ser verkligen framemot morgondagen och hoppas att jag kan skrida till verket direkt, att jag får handfasta råd. ibland är det bra konstigt hur saker kommer till en för att en behöver den och det här känns precis som ett sånt tillfälle. och jag tackar och tar emot och längtar efter att börja fylla på energi igen. det här med ayurveda känns väldigt spännande och jag lovar att återkomma med vad jag tänker göra…

Kommentera

