det gror och spirar.

gronågot är på väg att hända, känner ni också det? något gror och spirar där ute. runt mig börjar vänner, bekanta, kollegor att fundera över vad livet är till för, är de lyckliga, finns det andra sätt att leva sitt liv på, vad behöver de för att känna sig tillfreds osv. det här kommer upp i samtal vi har, ofta när de frågar mig om min tjänstledighet (både den i våras och min deltidstjänstledighet nu). på bloggar och i tidningar skrivs det mer och mer om att göra ett aktivt medvetet val kring hur en vill leva sitt liv och följa sitt hjärta. det här är så spännande!

själv går jag också i liknande tankar och det har jag nog gjort länge vid det här laget när jag tänker efter. skillnaden nu är att jag känner att jag börjar närma mig ett beslut och modet att våga ta steget. för mig var några samtal jag hade under förra veckan med min sambo, med min bästa vän och med en riktigt bra kollega väldigt förlösande. jag vågade för första gången inför dem och inför mig själv erkänna att jag inte är på rätt plats i livet. att de val jag gjort hittills har inte lett mig rätt och att det är dags att välja om. vilken oerhörd lättnad det var och det kändes som om magkänslan äntligen fick komma till tals (vilket väl måste innebära att mitt rationella sinne äntligen fick lov att hålla tyst, den gaphalsen!). jag blev helt enkelt lugn, glad och fylld av tillförsikt.

there is more to life than this, helt enkelt. sicken tur!

Kommentera

