om att våga vänta.

Thailand 2014 003jag har aldrig varit en särskilt tålmodig person och på många områden så är jag fortfarande inte det. men jag jobbar på det för jag har kunnat se att när jag har lyckats vänta, låta bli att skynda, pressa och stressa fram beslut eller händelser så har det som till slut hänt, så som det till slut blivit, blivit mycket bättre än jag kunnat tänka mig. bara av sig själv, genom att jag avvaktade.

jag har också noterat att det krävs mod för att vänta in, avvakta. tillit också. till att det blir som det ska (tack för den tanken, anna! det tänker jag ofta när jag kommer på mig själv med att ha bråttom). för mig så krävs det övning, både för att våga vara modig (gå min sannings väg) och för att ha tillit till att jag får det, att jag ska det och att andra kommer att låta mig (och ofta till och med hjälpa mig) gå min egen väg. att jag har min självklara plats här i världen där mina drömma och mina känslor får finnas. ska finnas.

just nu har jag en stark känsla av att vara i början av en resa som kommer att vara fantastisk så jag ska våga vara modig, våga ha tillit till att den här resan är precis det jag behöver och att både resan och målet kommer att bli precis som det ska. jag som alltid får ångest då jag ska åka hemifrån, oavsett hur roligt jag tycker att det är att resa, ser nu framemot en resa som jag inte vet så mycket om. när den egentligen börjar/började, vilka vägar den kommer att ta, hur lång tid den kommer att ta, när jag är framme. jag behöver inte veta det där för jag är trygg i min förvissning om att det kommer att bli som det ska och jag tänker njuta av varje stund av resan.

hur är du – vågar du vänta?

Kommentera

