jag är kaos.

017ed6057719359c0dfcd6b133cfa166df44f9f41ajust nu är jag kaos. inuti mig samt utanför mig. vi ska flytta och jag gillar inte oordning och påverkas väldigt mycket av att saker och ting är lite ”uppe i luften”. jag försöker yoga och känna mig lugn men jag lyckas inte hela tiden, varje dag. jag yogar ändå och tänker att jag finns även i kaoset. jag kanske inte behöver känna mig hemma där, men jag finns där och det är ok.  det är övergående. om inte annat så tänker jag att jag kan bli lugn av att vara trött.

om ett par veckor är flytten över och jag längtar efter att finna lugnet. när vi är på plats i det nya och inte längre på väg ifrån något gammalt.

idag blir det ett ashtangayoga-pass för min del. helt i min egen takt, med skön musik i bakgrunden. och det bästa med ashtanga: jag behöver inte fundera på vilka asanas jag ska göra för det är redan förutbestämt. imorgon blir det meditation igen, förhoppningsvis med en stigande sol på himlen. ha en fin måndag därute!

ps: på bilden var jag väldigt avslappnad… tänker tillbaka till då och försöker hitta den känslan nu.

Kommentera

