är meditation något för mig?

jag övar på att meditera och längtar efter att hitta lugnet i andningen, i att inte tänka, i att bara vara. vissa morgnar undrar jag om meditation verkligen är något för mig. det händer såna morgnar då jag lyssnar på fåglarna, funderar på vad vi ska äta till middag och kliar mig på kinden innan jag kommer på att, just ja, jag ska ju meditera nu. andra morgnar kan jag sitta och njuta av stillheten och då är det helt ljuvligt. jag fortsätter att öva för jag tror att meditation är bra för mig.

i morse gjorde jag den här ledda meditationen som finns att titta på gratis på youtube. den är lagom lång för mig som är så uppe i varv, redan på morgnarna. kanske kan jag förlänga tiden så småningom.

mediterar du?

 

 

Kommentera

