Bild

the relaxed cat pose

just nu spritter det i hela kroppen av glädje och energi. jag älskar verkligen att yoga kan ge mig de här starka känslorna! idag var det glädje men det har också varit sorg. minns en yinklass i thailand då jag satt i skosnöret när tårarna plötsligt bara vällde fram. men idag är var det glädjeskutt som kom fram och jag tog hoppsasteg av ren innerlig glädje när jag var klar.

idag provade jag ett ashtangapass på ekhart yoga som hade vävt in lite förberedande asanas för intermediateserien. syftet är att börja öppna bröstet och axelpartiet samt att bygga styrka i rygg och mage. nichi green, yogaläraren, berättade att intermediateseriens asanas kan framkalla starka känslor, liksom höftöppnare, och kanske bidrog det till min glädje. men främst var det nog att jag lyckade komma upp fint i huvudstående genom att böja upp benen, inte kicka upp, och stå kvar så i några sekunder. jag hittade balansen och trillade nästan ihop av den glädje jag kände. jag har jobbat hårt på att övervinna mina rädslor inför vad som kan hända om jag står upp och ner (på huvudet eller på händerna) och jag tror att jag kommit över en första tröskel och det är så roligt. nu ska jag lägga mig i soffan och vila mig lite. jag tänker mig att jag ska ta och göra ”the relaxed cat pose” där i soffan. den ser väl skön ut inte sant?

Kommentera

