ibland är det bra härligt med regn.

IMG_4098idag är en sån dag då det är härligt med regn. jag ska yoga i skenet av lite tända ljus, sedan kura upp mig i soffan och läsa en bra bok medan jag sippar en god kopp te. kanske laga en värmande soppa till lunch. det kan rentav bli så att jag inte ens går ut idag.

men det var ju faktiskt så att dagen inte började så bra. jag vaknade av att det droppade inne i sovrummet. när jag kollade lite närmare visade sig att det regnade in vid väggen längst in vid snedtaket. inte en sån skön start på dagen direkt, eller hur? nåja, vi ställde fram lite skålar med vatten och lade oss ner igen.  jag bestämde mig för att inte låta det där lilla regnet som hittade in hos oss påverka min dag. min dag skulle bli bra.

efter lite samtal med styrelsen i bostadsrättsföreningen samt med byggarna som jobbar uppe på taket så visar det sig att allt kommer att lösa sig. så skönt! det där är inget som jag behöver lägga energi på eller oroa mig över. och jag är så himla glad och tacksam för att jag kommit så här långt, att jag kan släppa saker som jag ändå inte kan påverka. så då ska jag fokusera på yogan samt på bokläsandet. undrar vilket gott te jag ska ha till? boken vet jag redan vilken det blir och jag riktigt längtar efter att sätta tänderna i den: wolf hall av hilary mantel.

hoppas att ni också har en fin dag där ute, trots eventuellt regn. och kom ihåg: våga ha tillit till att saker och ting ordnar sig.

namaste.

Kommentera

